2009. augusztus 31., hétfő

Bevezető - Mit keresek én itt?

Amikor 1998-ban először felmerült bennem, hogy internetes kereskedelemmel kellene foglalkozni, nemhogy internet-hozzáférése nem volt az emberek többségének, de még a mobiltelefon is csak totális elterjedésének kezdeténél tartott. Ma már az ovisoknak és a dédiknek is van mobiljuk, e-mail címük meg csak azért nincs, mert vagy nem értik, vagy nem látják a betűket. (Kivétel persze itt is van.)

A NetPiac Kft. alapító okiratát 1999. február 3-án írtam alá, a sors furcsasága, hogy néhány házzal odébb attól a helytől, ahol aztán 8 év múlva a cég eladásáról szóló szerződést is. Amikor belekezdtem, fogalmam sem volt, mit vállalok, de azzal vigasztaltam magam: erről a szakmáról más sem tud többet nálam. Legalábbis Magyarországon. 1999-ben elég kicsi volt ez a piac, nagyjából öt lehetett az eladók száma (azóta kiderült: csak 3 volt), és a potenciális vásárlóké - beleszámolva az eladó cégek dolgozóit, azok barátait és családtagjait is - talán a százat is elérte. A DVD-piac mindenesetre szűz terület volt, kb. egy hónapig. Még 99-ben megnyitott két konkurens cég, akik azóta is prosperálnak, aztán 2003. táján volt egy nagy boom, akkor havonta indultak az új internetes filmáruházak, de többségük 2-6 hónapon belül be is fuccsolt.

Az internetes kereskedelem - amit azóta már felvilágosultabban elektronikus kereskedelemnek hívunk inkább - nem nagy ördöngősség, meg lehet tanulni, és a titka abban rejlik, amiben minden másé: jól kell csinálni. Meg következetesen, kitartóan és sokáig. Főleg az elején nehéz, aztán kis idő elteltével már egyre nehezebb lesz. :-) De ha nem adjuk fel, kábé három év után elkezdi hozni az eredményt.

Hogy válaszoljak a címben feltett kérdésre: azért kezdtem bele ebbe a blogba, hogy valamilyen formában megpróbáljam rendszerezni és átadni azt a tapasztalatot és tudást, amit az elektronikus kereskedelemben eltöltött immár 10+ évben megszereztem. Bele fog telni kis időbe, míg elegendő anyag gyűlik össze, na meg folyamatosan változik is ez a tudás - de éppen ezért tartom a blogot a legjobb formának. Mi sem természetesebb, ha az ember az internetes kereskedelemről az interneten ír. "Utánam olvasó!"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Címkefelhő

adóbevallás (9) álláskeresés (1) árfolyamkockázat (1) atm (1) Az Év Internetes Kereskedője (6) b2b (4) b2c (14) bankkártyás fizetés (13) bizalom (10) bookline.hu (11) cégkivonat (2) devizahitel (3) digitális aláírás (5) dvd (8) e-book (2) e-business (21) e-commerce (57) e-számla (14) e-ticket (2) elállási jog (3) ellenőrzés (13) előrendelés (2) eNET (3) extraprofit (2) Facebook (14) facebookology (4) Finálév (6) fogyasztóvédelem (14) Foursquare (4) Fred Wilson (2) Gerd Leonhard (4) GKIeNET (12) goldenblog (1) hitel (1) Hollywood (1) időpecsét (2) illegális (7) internet hungary (10) Internet Kalauz (10) internetadó (2) internetes befektetés (13) IVR (1) iwiw (5) jogszabályok (22) képzés (7) know-how (20) konferencia (32) közösségi vásárlás (13) kupon (10) kutatás (23) logisztika (6) m-commerce (12) mesh (5) Mobile Hungary (1) népszámlálás (1) netpiac.hu (12) netpincer.hu (8) netrisk.hu (6) nettv (2) niche piac (1) okostelefon (15) oktatás (6) online marketing (14) ötlet (15) QR-kód (2) referencia (5) réspiac (1) rövidítések (3) sajtószemle (16) sharing economy (6) SmartCommerce (11) Smartmobil (5) startup (2) stratégia (20) szek.org (35) szemkamerás vizsgálat (1) szerzői jog (3) szolgáltatás (17) tanácsadás (17) taxi (3) televízió (9) tesco (5) toplista (5) torrent (4) történelem (14) tréning (5) tudástár (24) Twitter (5) uber (3) usability (7) ügyfélkapu (6) ügyfélkezelés (4) ügyfélszolgálat (3) üzleti modell (25) üzleti terv (15) válságadó (2) vasárnapi boltbezárás (2) vatera.hu (16) Vedd a neten (5) Vodafone (3) web5let (2) webáruház (35) webergonómia (7) webkritika (8) webshop (34) YouTube (2)