A webáruház készítés kifejezésre a Google 772 000 találatod ad. Ez sok vagy kevés? Az eredmény nagyságrendjének érzékeltetésére nézzük meg, hogy mondjuk a tökfőzelék készítés-re hány találatot kapunk. Az eredmény elég megdöbbentő: mindössze 1 580 db. Azaz közel ötszázszor annyi információt találunk a webáruház-készítés titkairól, mint a tökfőzelék főzésének rejtelmeiről. Vajon ez azt is jelenti, hogy ötszázszor többen vannak azok is, akik értenek a webáruház-készítéshez?
Kezd az egész a magyar focihoz hasonlítani, amihez köztudomásúlag mindenki ért, az aktuálisan a pályán tartózkodókat leszámítva persze. Látszólag egyébként tényleg nem nagy ügy megcsinálni egy webboltot: kell hozzá egy termékadatbázis, ügyféladatbázis, regisztrációs folyamat, kosárkezelés, némi tartalomkezelés, meg persze esetleg bankkártyás - vagy egyéb online - fizetőmodul, de ezt úgyis csak a komolyabb érdeklődők fogják megrendelni.
Minden magára kicsit is adó fejlesztőcég kötelességszerűen szerepelteti a weboldalán, mennyire komoly tapasztalatokat szerzett a webáruházak készítésében, és ajánlja figyelmünkbe a rendkívül könnyen kezelhető, gyors és korlátlan mennyiségű árucikk menedzselésére képes saját termékét. A referenciák között is rálelünk néhány sikeres példára: Bandi bácsi horgászboltja vagy a Blöki Állateledel Szaküzlet hivatott prezentálni a webshopkészítésben szerzett széleskörű tapasztalatokat. (Tisztelet a kivételnek!)
Elnézést, hogy kicsit ironizáltam, de sajnos vevőként igen sokat szenvedtem a koncepciótlanul összerakott, alig használható webáruházaktól, amik nem csak azért idegesítenek, mert fölöslegesen rabolják az időmet, hanem azért is, mert többszörösen rosszat tesznek az elektronikus kereskedelemnek. Elveszik a kedvét egyrészt a vevőnek a vásárlástól, másrészt a kereskedőnek az online kereskedelemtől.
Oda akartam kilyukadni, hogy valójában nem az a kérdés, kivel készíttessünk webáruházat, hanem az: hogyan vágjunk bele az e-kereskedelembe? Milyen folyamatoknak kell megelőzniük azt a pontot, amikor egyáltalán elgondolkozunk rajta, kitől rendeljük meg az internetes bolt programozását? Sok fölösleges fáradtságtól és költségtől kíméljük meg magunkat, ha tudjuk az aranyszabályt: az e-kereskedelem nem a webshoppal kezdődik!
Elektronikus kereskedelem tanácsadás és blog - laikusoknak, kezdőknek, érdeklődőknek és profiknak
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Címkefelhő
adóbevallás
(9)
álláskeresés
(1)
árfolyamkockázat
(1)
atm
(1)
Az Év Internetes Kereskedője
(6)
b2b
(4)
b2c
(14)
bankkártyás fizetés
(13)
bizalom
(10)
bookline.hu
(11)
cégkivonat
(2)
devizahitel
(3)
digitális aláírás
(5)
dvd
(8)
e-book
(2)
e-business
(21)
e-commerce
(57)
e-számla
(14)
e-ticket
(2)
elállási jog
(3)
ellenőrzés
(13)
előrendelés
(2)
eNET
(3)
extraprofit
(2)
Facebook
(14)
facebookology
(4)
Finálév
(6)
fogyasztóvédelem
(14)
Foursquare
(4)
Fred Wilson
(2)
Gerd Leonhard
(4)
GKIeNET
(12)
goldenblog
(1)
hitel
(1)
Hollywood
(1)
időpecsét
(2)
illegális
(7)
internet hungary
(10)
Internet Kalauz
(10)
internetadó
(2)
internetes befektetés
(13)
IVR
(1)
iwiw
(5)
jogszabályok
(22)
képzés
(7)
know-how
(20)
konferencia
(32)
közösségi vásárlás
(13)
kupon
(10)
kutatás
(23)
logisztika
(6)
m-commerce
(12)
mesh
(5)
Mobile Hungary
(1)
népszámlálás
(1)
netpiac.hu
(12)
netpincer.hu
(8)
netrisk.hu
(6)
nettv
(2)
niche piac
(1)
okostelefon
(15)
oktatás
(6)
online marketing
(14)
ötlet
(15)
QR-kód
(2)
referencia
(5)
réspiac
(1)
rövidítések
(3)
sajtószemle
(16)
sharing economy
(6)
SmartCommerce
(11)
Smartmobil
(5)
startup
(2)
stratégia
(20)
szek.org
(35)
szemkamerás vizsgálat
(1)
szerzői jog
(3)
szolgáltatás
(17)
tanácsadás
(17)
taxi
(3)
televízió
(9)
tesco
(5)
toplista
(5)
torrent
(4)
történelem
(14)
tréning
(5)
tudástár
(24)
Twitter
(5)
uber
(3)
usability
(7)
ügyfélkapu
(6)
ügyfélkezelés
(4)
ügyfélszolgálat
(3)
üzleti modell
(25)
üzleti terv
(15)
válságadó
(2)
vasárnapi boltbezárás
(2)
vatera.hu
(16)
Vedd a neten
(5)
Vodafone
(3)
web5let
(2)
webáruház
(35)
webergonómia
(7)
webkritika
(8)
webshop
(34)
YouTube
(2)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése