2009. november 30., hétfő

A fogyasztóvédők megvédenek a vásárlástól

Magyarország különös hely. Például nap mint nap találkozni a közúti forgalomban extrém szabálysértőkkel, de még soha nem láttam, hogy bárkit rajtakaptak volna. Pedig nem nehéz. Ugyanakkor ha egy útépítés, vagy netán csak puszta fakivágás, útszéli kaszálás, szemétszedés után kint felejtenek valahol egy nyílegyenes, jól belátható, teljesen veszélytelen útszakaszon egy negyvenes táblát, biztosra lehet venni, hogy előbb-utóbb ott megjelenik a szerv, hogy felejthetetlen felvételekkel örvendeztesse az autósokat. A szerv a fotóapparáttal felszerelt gépjárművel persze legalább nyolcvannal hajt a helyszínre (érthető: ki bír egy nyílegyenes úton, lakott területen kívül 3 percnél tovább negyvennel menni?), nem használ megkülönböztető jelzést (amúgy helyesen, mert nincs vészhelyzet) és a volánnál ülő közeg holtbiztos, hogy félkézzel telefonál (nyilván össztársadalmi érdekből).

Mindez most azért jutott eszembe, mert a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a fogyasztók védelme érdekében rászállt néhány webáruházra, hogy levegye őket laza fél millára legalább. A tettenért bűnösök azt követték el, hogy webáruházukban termékek azonosítására, felismerésére alkalmas fotókat és információkat helyeztek el, sőt, a kosárba gomb segítségével még vásárlásra is ösztönöztek. Mindezt olyan termékeknél (pl. szexuális ingerkeltésre alkalmas tárgyak, cigaretta, alkohol), amiket egyébként tilos reklámozni, kivéve magán a terméken, illetve az árusítás helyén, az üzletben. Mivel a vonatkozó jogszabályba nincs beleírva tízcentis piros betűkkel, hogy a webshop is üzletnek minősül (amúgy maga az internet, az elektronikus vagy a web szó sem szerepel benne), a fogyasztóvédők, teljesen nyilvánvalóan a fogyasztók hathatós védelme érdekében, azonnal akcióba léptek. Először is kijelentették, hogy a webshop nem üzlet, utána pedig kiállítottak egy csekket 500.000, azaz ötszázezer magyar forintról. Mint a SzEK.org elnöke, kénytelen vagyok moderálni magam, ezért most nem mondok semmit inkább, csak belinkelem nektek a hivatalos állásfoglalásunkat.

Az internet kulcsfogalmai: innováció, nyitottság, együttműködés. Ezek nélkül nincs siker. Se on-, se off-line...

2009. november 22., vasárnap

Az Év Internetes Kereskedője 2009 - Kire szavaztam? II.

(Az Év Internetes Kereskedője 2009 - Kire szavaztam? c. bejegyzés folytatása)

ruhafalva.hu

Végre egy női oldal! Ráadásul nagyon biztatóan fejlődik. Hogy miért nem kapott jobb helyezést, annak több oka is van. A leginkább az üzleti modellel van problémám, illetve annak kommunikációjával. Az oldalra odatévedő új vásárlónak nem világos rögtön, hogy miről van szó. Gyerekruhákat lehet kapni, ennyi kiderül, de hogy újakat vagy használtakat, az nem egyértelmű. Több leírást is el kell olvasni, hogy megértsük: ez egy online turkáló, ahol vannak új ruhák is. Azt viszont hosszas böngészés után sem tudnám megmondani, hogy akkor a fókusz tulajdonképpen melyik termékkörön is van.
A bizonytalanságot növelik a menüszerkezet logikátlanságai is: a főmenüben van lány ruha és fiú ruha menüpont, amin belül almenüként szerepel a Next ruha, viszont van ilyen főmenü is, ahol meg a fiú és lány ruha az almenü. Persze, lehet hogy ez csak az én férfiagyvelőmnek okoz zavart, az oldalt szinte biztos nő(k) készíti(k), úgyhogy csak jobban tudják, mi kell a nőknek.
A tetszetős, kicsit talán túlságosan is jogvédett színű oldal dizájnja egyenetlen színvonalú. A kezdőlap és a kategória-oldalak kellemesek, áttekinthetőek, logikusak; beljebb lépve viszont több széteső, nehezen érthető szerkezetű lapot találni. Kifejezetten zavaróak a tudnivalók leírásainál használt apró betűk és a bekezdések közé rakott hatalmas térközök.
Mindezzel együtt nagyon ígéretes oldal, remélem, fogok még találkozni a nevükkel a következő zsűrizéseken. Ha sikerül egységesebbé tenni a dizájnt és csiszolni kicsit az üzleti modellt, hosszabb távon is sikeres áruházzá nőheti ki magát.

brands.hu

Az egyik legszebb megjelenésű oldal, dizájn szempontjából nálam a harmadik helyezett lett. A zsűriben voltak, akik első helyre tették, ehhez nekem nem elég egységes: a kezdőlap és a belső oldalak túlságosan eltérnek egymástól, a termékoldal, annak is középső, tartalmi része pedig igencsak hagy kívánnivalókat maga után.
Az első és harmadik szempontcsoport alapján viszont utolsó előtti lett nálam az oldal. Az üzleti modell itt elvileg az, hogy korlátozott ideig egy korlátozott kör nagyon akciós áron vehet meg márkás, prémium termékeket. A korlátozott körbe meghívással lehet bejutni. Ehhez képest jelen sorok írásának pillanatában a márkás termékek pl. a Universal Music zenei CD-kiadványai. A Universal valóban jó brand, mondjuk inkább a filmiparban, de azért nem biztos, hogy márkás termék alatt mindenki ilyesmire gondol.
Aztán a zártkörűség is csak reklámfogásnak tűnik, mert én például minden további nélkül tudtam vásárolni és regisztrálni magam, pedig a kutya nem hívott meg.
Használhatóság, navigáció szemponjából is sok furcsaság található. Engem nagyon zavar, hogy vannak képek, amik elvileg felhívják valamiilyen többlettartalomra a figyelmemet, de nem lehet rájuk kattintani. A termék kosárbarakása pedig a szükségesnél és megszokottnál egy mozdulattal többet igényel.

shop.builder.hu

Egy webáruház, ahol - legalábbis dizájn, oldalstruktúra terén - megállt az idő. Érzésem szerint ez tudatos választás eredménye; de hogy mennyire szolgálja a cég kereskedelmi érdekeit, azt nem tudom eldönteni. Mindenesetre ha a Google-on rákeresünk néhány kapcsolódó kulcsszóra, kiderül, hogy a Shop.Builder megkerülhetetlen webshop a témában: kondigépek, táplálékkiegészítők, egyéb testépítős cuccok terén mindenhol az első találatok között szerepel.
Az üzemeltetők jól használják a közösségi oldalak lehetőségeit is: a Facebookon és a Twitteren is jelen vannak. Ha megnézzük az aktivitást, az is látszik, hogy nem valami rövidtávú fellángolásról van szó.
Mondanám: ráférne az oldalra egy nagy redizájn, jól át kéne gondolni a struktúrát, a funkciókat - de nem ismerem ezt a piacot, és könnyen lehet, az eredményesség szempontjából egészen mások a kulcstényezők, amikhez viszont a jelek szerint a Shop.Builder-nél jól értenek.

tulli.hu

Feljövőben az internetes játék-kereskedelem, ezt az is mutatja, hogy idén két játékáruház is felkerült a toplistára. Ráadásul a JátékNet és a Tulli gyanúsan hasonlítanak is egymásra, első pillantásra az ember még klónoknak is gondolhatná őket. Vicces például, hogy a korosztályonkénti kategorizálást, amit a JátékNet olyan szépen oldott meg, a Tulli mennyire feltűnően másképp próbálja csinálni. Az eredmény persze az lesz, hogy éppen a lényeg veszik el: a játékos és egyúttal nagyon világos korosztály-jelölés helyett kapunk egy izzadtságszagú, nyögvenyelős megoldást. Szerintem ennél az is jobb lett volna, ha egyszerűen ellopják az ötletet, úgy ahogy van.



Ám kicsit jobban megnézve az oldalt, hamar kiderül, hogy a Tulli a HáziPatika.com csoporthoz tartozik, és a fejlécből egyetlen kattintással rögtön elérhető például a Babaszoba.hu vagy az Egészségbolt.hu is. A webshopok hálózatba kapcsolása jó ötlet lehetne, de itt ezzel két nagy bajom is van: egyrészt a fejlécben azonos súllyal és grafikailag nem megkülönböztetve szereplő társoldalak nem mind webshopok - ami önmagában nem lenne baj, ha egyértelmű lenne rögtön -; másrészt kipróbálva a boltokat kiderül: a kapcsolat csak marketingcélokat szolgál, valójában nem könnyíti a vásárló dolgát, ugyanis minden shopban külön kosarat kell nyitnom és a szállítás is külön-külön történik. Márpedig felmérésekből tudjuk, hogy az interneten nem vásárlók számára az egyik legnagyobb visszatartó erő a szállítási díj.

utisugo.hu

Először is szeretném leszögezni: a majdnem abszolút utolsó hely nem értelmezendő lesújtó véleményként, különösen ha hozzávesszük: a legjobb tíz között utolsónak lenni igazán nem rossz pozíció. Az oldal, bár összképe tetszetős, tartalmaz néhány igen komoly, főleg strukturális hibát. Nagyon aprók a betűk, a 800 pixeles fix szélesség ma már keskenynek számít, ráadásul következetlenül valósul meg, mert a belső oldalakon van egy plusz hasáb képes hirdetések számára, ami 1024-es képernyőszélességnél is kilóg, miközben bal oldalon egy teljesen üres terület látható. (Csak a középső részt tartalmazó táblázat van középre rendezve, így a plusz hasáb nem változtat az arányokon.) A főoldal túlzsúfoltsága a belső oldalakon is folytatódik, beleakadtam néhány ijesztően konfúz területbe is, ember legyen a talpán, aki ott bármit megtalál - különösen az olvashatatlanul picik betűk miatt.
Az egészben az a legfeltűnőbb, hogy mindeközben az oldal grafikai kivitelezése rendkívül igényes, a használt képek, ikonok mind nagyon jó minőségűek, a színvilág értő kézre vall. Olyan, mintha a tervezőnek 800x600-as monitorja lenne, amit azért nehezen tudok elképzelni.

Kapcsolódó bejegyzések:

2009. november 14., szombat

Az Év Internetes Kereskedője 2009 - Kire szavaztam?

Ahogy múltkor ígértem, megírom, a zsűri tagjaként milyen szavazatokat adtam le Az Év Internetes Kereskedője Díj 2009-es szavazásán. A díjazottak kiválasztásának menetét már megírtam, itt lehet elolvasni.

Még egyszer az eredmény:
Az alábbi táblázat tartalmazza a leadott szavazataimat, az összesített pontszám szerint rendezve. Fontos megjegyezni, hogy az értékelésnél nem pontoznunk kellett a kereskedőket, hanem sorrendbe állítani! Azaz ha valaki azt látja a saját áruháza mellett, hogy 2 pont, akkor az nem azt jelenti, hogy egy tízes skálán én 2 pontra értékeltem az adott szempont szerint, hanem azt, hogy a 10 egymással összehasonlítandó áruház közül én a 8. helyre tettem. Viszont ha pontozni kellett volna, lehet, hogy 7 pontot adok neki; csakhogy a szervezők - a holtverseny elkerülése érdekében - azt találták ki, hogy ne pontozzunk, hanem sorrendbe állítsunk, és a sorrendben elfoglalt hely szerint kapnak az áruházak pontokat. (Részletek itt.)

Emlékeztetőül a szempontok részletesen:
  1. Alkalmazott üzleti modell egyedisége, ötletessége, életképessége, know how tartalma, értékesítés támogató ötletek, különleges funkciók stb.
  2. Megjelenés, design, on-line/off-line megjelenés összhangja (amennyiben ez értékelhető)
  3. Kezelhetőség, felhasználóbarát felület
A fenti szempontok mellé még általános elvként azt is figyelembe kellett vennünk, hogy az elmúlt egy év során milyen fejlődés, változás történt az adott weboldalon, jelentek-e meg új funkciók, szolgáltatások stb.

Site
1. szempont
2. szempont
3. szempont
Össz.
netpincer.hu
10
9
10
29
bookline.hu
9
10
9
28
teszvesz.hu
5
7
8
20
edigital.hu
8
4
7
19
jateknet.hu
7
6
6
19
ruhafalva.hu
4
5
5
14
brands.hu
2
8
2
12
shop.builder.hu
6
1
4
11
tulli.hu
3
3
3
9
utisugo.hu
1
2
1
4


Rövid indoklás


Az élmezőny: NetPincér és Bookline

Ha valaki azt kéri tőlem, nevezzem meg a magyar e-kereskedelmi piac vezető vállalkozásait, a felsorolás élén egészen biztos ott fog szerepelni a NetPincér és a Bookline is. (A tízes listáról még az Extreme Digital jutna eszembe, illetve a listán nem szereplő, éppen tizedik születésnapját ünneplő eBolt.hu is. A Vaterát csak azért nem hozom fel, mert úgyis mindenkinek eszébe jut.)
Sokkal nehezebb helyzetben vagyok akkor, ha a két céget kell összehasonlítani és pláne sorrendbe állítani! Az első szempontnál még nem vagyok bajban, mivel a NetPincér üzleti modellje saját találmány, amit ráadásul már Európa-szerte terjesztenek; a Bookline pedig bármennyire jól csinálja, amit csinál, alapvetően egyszerű követő. (A példa - nem nagy titok - a mindenki számára abszolút referenciának számító Amazon.com.) A második szempontnál segítségemre siet, hogy a Bookline az elmúlt egy évben váltott dizájnt, és mivel ez a funkciók jelentős kibővülésével, innovatív fejlesztésekkel járt, akár eldöntheté egyúttal a harmadik szempontot is. Ám ott mégiscsak a NetPincért helyezem előbbre, mivel a megoldandó feladat összetettsége és egyedisége miatt nekik sokkal nehezebb dolguk volt, amit szerintem példásan oldottak meg, illetve oldanak meg folyamatosan, immár több mint tíz éve. Idén a Bookline lett Az Év Internetes Kereskedője (2005. után már másodszor), tavaly pedig a NetPincér - amihez hozzájön az idei új, a Vatera által alapított díj, Az Év Innovatív Kereskedője. Szerintem ez így teljesen rendben van.

teszvesz.hu

A saját összesített pontjaim szerint harmadik helyre került a teszvesz.hu, amiben az az érdekes, hogy ha minden szempontot figyelembe véve kellene sorrendet állítanom, nem tenném a harmadik helyre. Ennek teljesen szubjektív oka van - pontosabban egy szubjektív, azaz rám vonatkozó, ám mégis objektív oka: nem vagyok nő. A TeszVesz ugyanis szerintem a női Vatera.
Az oldalnak jót tett a közelmúltban zajlott átalakítás, de szemmel láthatóan még nincs teljesen kész, vannak inkonzisztenciák, nem kellően kiforrott elemek.

edigital.hu

Nem a legelsők között indult, de azért régi motoros. Egy abszolút sorrendben a TeszVesz elé tenném, de az összesített pontjait a dizájn 4 pontja lehúzza, így mégis mögé került. Ez egyébként tökéletesen példázza, mennyire változik egyénenként valaminek a megítélése: a zsűri-tagok közül talán én voltam az egyetlen, akinek nem tetszett az ExtermeDigital új dizájnja. Nekem a régi - amit többen túlzsúfoltnak tituláltak - jobban tetszett. A mostanival egyik bajom, hogy az egész túl keskeny, a jobb hasáb ajánlatai miatt a középső tartalmi rész pedig még inkább az. Nem tetszenek a főoldali piktogramok sem, nem csábítanak kattintásra és további tájékozódásra. A termékoldalakon lévő rengeteg információ, a kapcsolódó csomagok feltüntetése, a hitel-csúszka, a feltűnően elhelyezett ár mind nagyon jók, de a keskenység miatt megint csak soknak tűnik, számomra legalábbis kevéssé áttekinthető. Az egér nyomán minduntalan felugró tájékoztató szövegek pedig kifejezetten zavaróak, meg kellene oldani a kikapcsolásuk lehetőségét. (Vagy ha ez meg van oldva, akkor feltűnővé és nyilvánvalóvá kéne tenni.)
Mindez persze csak szőrszálhasogatás, az edigital.hu teljesen megérdemelten került a toplistára.

jateknet.hu

A jateknet.hu számomra az év felfedezése. Csak azért nem ők lettek Az Év Legígéretesebb Internetes Kereskedője, mert már több évesek, míg a díjazott BigyóShop ebben az évben indult.
Az oldal egyik legjobb ötlete az életkor szerinti kategória-választó vizuális kialakítása. A helyükben én ezt tenném az oldal tetejére - az új látogatóknak mindenképp -, bár lehet, hogy kipróbálták, és a tapasztalat tetette velük alulra.
Sejtésem szerint a fő vásárlói kör az anyukákból tevődik ki, de ez nem látszik eléggé az oldalon. Például a kategóriák egyszerű felsorolása linkekkel inkább egy műszaki áruházra valló megoldás. A főoldal tartalmi részét elfoglaló termékajánlók pedig csak kereskedelmi szempontokból vannak kategorizálva (akciós, új, érdekes, legnépszerűbb), de hogy pontosan mik is azok, a játékvilágban járatlanok számára nem derülnek ki. Az érdekes és új játékok között pl. egy csomó kis kép mellett azt látom, hogy Winx Club - 1 (2, 3... stb) évad 5 DVD - de még akkor sem tudom meg mi ez, ha a termékoldalra kattintok, ahol meg az áll: Kategória: Könyvek, DVD. Oké, de ez egy DVD-film? Vagy DVD-n lévő játékszoftver? Ha utóbbi, milyen eszköz kell hozzá? PC? PlayStation? XBox? Apróságnak tűnik, és lehet, hogy az anyukák 90%-a már a címből minden információval tisztában van, de a maradék 10%-ban is ott rejtőzhet még jópár vásárló.
Tetszik, hogy sok színt használnak az oldalon, de vannak grafikai következetlenségek (pl. termékoldal tetején lévő igényes lapozó és ajánlógombok vs. kategória-felsorolás szöveges linkekkel) és szerintem nagyon aprók a betűk. A termékoldalon dicséretes a részletes termékleírás, de lehet, hogy ez elég lenne opcióként, miközben a főbb jellemzőket, akár grafikus hangsúlyozással lenne érdemes kiemelni.
Minden oldalon felbukkan egy kis box, ami a telefonos segítségre hívja fel a figyelmünket, ezen kívül a cég tulajdonosának A Vevő konferencián tartott előadásából azt is megtudhattam, hogy minden megrendelés után fel is hívják telefonon az ügyfelet - az e-kereskedelemben ez a kiemelt telefon-használat elég ritka, és valószínűleg minden vásárlókör által nem is igényelt megoldás, de ebben az esetben kifejezetten üdvös lehet, és bizonyára nagyban hozzájárul a cég üzleti sikeréhez.
A JátékNet három éves - ez pontosan az a kor, amikor már összegyűlt annyi olyan tapasztalat és tudás is, amit a technikai keretek vagy az erőforrások szűkössége miatt egyszerűen nem tudtak felhasználni. Minden jó webáruház-üzemeltetőnek van egy listája, ahova olyan fejlesztéseket jegyez fel, amik a majd egyszer... kategóriájába tartoznak, de legtöbbjük azt is tudja, hogy ezek közül jó néhány akár egy nagy ugrás kulcsa is lehet. Szerintem a JátékNetről még fogunk hallani...

(Folyt. köv.)

2009. november 11., szerda

2009. november 8., vasárnap

Az Év Internetes Kereskedője 2009 - Ki kapja a díjat?

2009-ben ötödik alkalommal ítélik oda a CIB Bank, az Informatikai Vállalkozások Szövetsége és a Kirowski által közösen alapított Az Év Internetes Kereskedője Díj-at. A zsűri emellett kioszt egy másik díjat is az év legígéretesebb internetes kereskedőjének.

A kiválasztás menete három szakaszból áll. Az első szakaszban az internetezők szavazhatnak saját kedvenceikre, ebből kialakul egy TOP10-es lista. Ebben az évben 10.197 db szavazat érkezett be, több mint 800 weboldalra. A legjobb tíz ABC-sorrendben: bookline.hu, brands.hu, edigital.hu, jateknet.hu, netpincer.hu, ruhafalva.hu, shop.builder.hu, teszvesz.hu, tulli.hu, utisugo.hu. (Számomra külön öröm, hogy a bejutottak közül 7 áruház a SzEK.org tagja!)


A második szakaszban a szervezők a bejutott tíz áruháznak kiküldenek egy kérdőívet, amely alapján egy objektív értékelés történik az alábbi szempontok szerint:
  1. Google keresőmotor találati rangsor (page rank). Amennyiben egy honlap page rank adatai között egyezőség van, a nagyobb pontot az kapja, akire több szavazat érkezett.
  2. Az egyedi látogatók számának (unique visitor) adott év január 1. és szeptember 30. közötti havi átlaga, illetve ennek változása az előző év hasonló időszakához képest.
  3. Regisztrált felhasználók, vásárlók száma a válaszadás pillanatában (fő), illetve ennek változása az elmúlt 12 hónapban.
  4. Éves, interneten keresztül kezdeményezett teljes kereskedelmi forgalom mértéke, illetve ennek változása az előző évhez képest.
  5. Éves, interneten keresztül kezdeményezett kereskedelmi forgalom, internetes kártyás fizetéssel kiegyenlített összege.
A legjobb 10 kereskedő a bekért adatok alapján minden fent sorolt objektív kategóriában sorrendbe rendeződik. Az első 10, az utolsó 1 pontot kap. Abban az esetben, ha valamelyik kereskedő nem szolgáltat adatot egy kategóriában, akkor automatikusan 1 pontot kap, úgyhogy a jelölteknek érdemes alaposan válaszolni a kérdőívre!

A harmadik szakaszban összeül a szakmai zsűri és szavaz. A Kirowski ehhez készít egy-egy rövid elemzést minden oldalról, melyben a legfontosabb szempontokat értékeli, de természetesen itt minden zsűritag szubjektív véleménye érvényesül elsősorban. A zsűritagoknak külön-külön sorrendbe kell állítaniuk a tíz jelöltet, három szempont szerint:
  1. Alkalmazott üzleti modell egyedisége, ötletessége, életképessége, know how tartalma, értékesítés támogató ötletek, különleges funkciók stb.
  2. Megjelenés, design, on-line/off-line megjelenés összhangja (amennyiben ez értékelhető)
  3. Kezelhetőség, felhasználóbarát felület
A pontozás itt is úgy működik, mint az objektív értékelésnél: az első 10 pontot kap, a második 9-et... stb. Elég nehéz a listát összeállítani, mivel néhány jelölt között csak nüansznyi különbség van, de a sorrendbe állítás kényszere miatt a végeredmény egyértelmű lesz.

A díjat végül az nyeri, aki a szavazás során az objektív és a szubjektív pontszámok összegét figyelembe véve a legtöbb pontot kapja. Ebből jól látszik, hogy nincsenek döntő momentumok: az objektív szempontok és a zsűritagok egyéni meglátásai kiegyensúlyozottan érvényesülnek.

A kiválasztás menete, a díj szabályzata évről évre finomodik, de én a magam részéről kicsit még mindig hiányolom a vevőtájékoztatás, a jogszabályi megfelelőség, az elérhető kényelmi és kiegészítő szolgáltatások, a fizetési és szállítási módok hangsúlyosabb értékelését - bár természetesen ezeket a szempontokat minden zsűritag egyénileg figyelembe veheti, amikor a saját sorrendjét összeállítja.

Az év legígéretesebb kereskedőjét egy bővebb, harmincas listából választja ki a zsűri egyszerű szótöbbséggel. Ez a lista az első szakaszban leírtak szerint áll össze, azaz a harminc legtöbb szavazatot kapott áruház szerepel rajta. Ebben az évben egy harmadik elismerést is kiosztanak: Az Év Innovatív Internetes Kereskedője Díj-at a Vatera.hu alapította és saját döntési mechanizmusa alapján ítéli oda.

A díjak ünnepélyes átadása november 10-én lesz, ezt követően majd a saját szavazataimat is megírom, a - természetesen szubjektív és vitatható - szempontjaimmal együtt.

Címkefelhő

adóbevallás (9) álláskeresés (1) árfolyamkockázat (1) atm (1) Az Év Internetes Kereskedője (6) b2b (4) b2c (14) bankkártyás fizetés (13) bizalom (10) bookline.hu (11) cégkivonat (2) devizahitel (3) digitális aláírás (5) dvd (8) e-book (2) e-business (21) e-commerce (57) e-számla (14) e-ticket (2) elállási jog (3) ellenőrzés (13) előrendelés (2) eNET (3) extraprofit (2) Facebook (14) facebookology (4) Finálév (6) fogyasztóvédelem (14) Foursquare (4) Fred Wilson (2) Gerd Leonhard (4) GKIeNET (12) goldenblog (1) hitel (1) Hollywood (1) időpecsét (2) illegális (7) internet hungary (10) Internet Kalauz (10) internetadó (2) internetes befektetés (13) IVR (1) iwiw (5) jogszabályok (22) képzés (7) know-how (20) konferencia (32) közösségi vásárlás (13) kupon (10) kutatás (23) logisztika (6) m-commerce (12) mesh (5) Mobile Hungary (1) népszámlálás (1) netpiac.hu (12) netpincer.hu (8) netrisk.hu (6) nettv (2) niche piac (1) okostelefon (15) oktatás (6) online marketing (14) ötlet (15) QR-kód (2) referencia (5) réspiac (1) rövidítések (3) sajtószemle (16) sharing economy (6) SmartCommerce (11) Smartmobil (5) startup (2) stratégia (20) szek.org (35) szemkamerás vizsgálat (1) szerzői jog (3) szolgáltatás (17) tanácsadás (17) taxi (3) televízió (9) tesco (5) toplista (5) torrent (4) történelem (14) tréning (5) tudástár (24) Twitter (5) uber (3) usability (7) ügyfélkapu (6) ügyfélkezelés (4) ügyfélszolgálat (3) üzleti modell (25) üzleti terv (15) válságadó (2) vasárnapi boltbezárás (2) vatera.hu (16) Vedd a neten (5) Vodafone (3) web5let (2) webáruház (35) webergonómia (7) webkritika (8) webshop (34) YouTube (2)