Oldalak

2013. május 6., hétfő

A jövő a kütyükben lakozik?

Csütörtökön kezdődik a konferencia. A tizedik. Ez több szempontból is mérföldkő. Egyrészt mert tavaly már érzékeltük, egy korszak lezárulóban van az e-kereskedelem történetében, nem véletlenül adtuk a Túl a kamaszkoron (?) alcímet, a zárójeles kérdőjellel érzékeltetve a bizonytalanságokat. Másrészt, mert a kerek számoknak mindig van egyfajta varázsa: az embereken kitör a nosztalgia, meg az összegzési vágy. (Lásd az erről szóló infografikánkat!) Harmadrészt úgy tűnik, minden eddiginél többen leszünk!


Végül, de nem utolsósorban, meggyőződésem, hogy most tényleg nagy változások előtt állunk. A konferencia első napja ezeknek inkább az üzleti oldaláról, a második napja a technológiai oldalról szól. Szerintem az előbbi a fontosabb, ugyanis nem az a lényeg, hogy a Google GLASS, a hajlítható okostelefon vagy a 3D-s nyomtatás váltja majd meg a világot, hanem inkább az üzleti modellek innovációja, a felhasználói csoportok változása, a fogyasztói elvárások alakulása, a közösségi, társadalmi folyamatok és így tovább. Megpróbálom egy példával érzékeltetni, mire gondolok: ha ez a konferencia 100+ éve lett volna és az autó a témája, akkor a jövő szempontjából nem azok lettek volna az igazán lényeges kérdések, hogy az autóknak zárt lesz-e a teteje, hány sebességes lesz a váltó és melyik oldalon lesz a kormány; hanem például az, hogy a sorozatgyártásnak köszönhetően mindenkinek lesz autója, az egész világon betonutak, majd autópályák fognak épülni, az emberek akár 100 km-re is eljárhatnak dolgozni, létrejön a tömegturizmus és télen is lehet majd Budapesten paradicsomot kapni.

Igen, a jövő a kütyükben lakozik, de csak lehetőségek formájában. Hogy ezekből mi válik valóra, az meglepő módon továbbra is olyan egészen alapvető és egyszerű dolgokon múlik, mint hogy hány ujj van a kezünkön, számokat vagy képeket jegyzünk-e meg könnyebben, vagy hogy milyen széles két római ló fara.

(Akit érdekelnek a fenti kérdések, jelen sorok írásakor még jelentkezhet a csütörtökön kezdődő X. E-Kereskedelem Konferencia - SmartCommerce: a jövő (e-)kereskedelme című rendezvényre, de a helyek számra már erősen korlátozott!)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése