2013. június 19., szerda

E-commerce, m-commerce, smart commerce

Évek óta kerülgetjük ezt a mobil-témát. Eleinte m-commerce-ről beszéltünk és arról, hogy a webshopoknak lassacskán el kell gondolkozniuk, mit kezdenek az okostelefonnal. Nagyjából akörül forogtak a kérdések, hogy elég-e a mobilra optimalizált online áruház, vagy kell applikáció is, illetve hogyan fogják a vevők a kis képernyőn nézegetni a termékeket. Bevallom őszintén, hosszú ideig fogalmam sem volt, mi lesz, csak annyi derengett, hogy ez a mobilra optimalizálás nem lesz elég.

Az utóbbi fél évben szerintem összeállt a kép.


Tévúton járunk, ha úgy próbáljuk megjósolni a jövőt, hogy az elmúlt tizenöt év webkereskedelmi trendvonalának meghosszabbítása mentén keressük az igazságot. Mert ugyan a fő folyamatok, a legszembetűnőbb változások a web környékén zajlottak, és a webshopok, webáruházak, piacterek aratták a látványos sikereket, de közben óriási fejlődésen ment keresztül minden, ami „e”. Nem csak az okostelefon és a táblagép született meg - hogy elsöpörje a PC-t -, hanem lett QR-kód, NFC, RFID, kiterjesztett valóság, 3G, 4G - na meg hatmilliárd mobil-előfizetés világszerte.

Úgy érzem, a szálak mára értek össze. Mostanra jutottunk odáig, hogy a digitális forradalom számos vívmányából kialakulhat valami egészen másfajta, a leginkább életképes eszközöket, alkalmazásokat és üzleti modelleket összefogó kereskedelmi struktúra, ahol az eddig megszokott értékesítési folyamatokat új megoldások váltják fel.

Ez lesz az okos kereskedelem, azaz a smart commerce. Ami már egy új korszak - új bloggal. (A saját blogomat is írom tovább.) Tudj meg többet a SmartCommerce blogról!

2 megjegyzés:

  1. Érdekes a bejegyzés, de nem sok konkrétumot tartalmaz. Nem baj, megyünk a smart commerce blogra... :)

    VálaszTörlés
  2. Ez pl. jó bejegyzés, de elmegy sok lényeg mellett. Pl. a webshopoknál a termék megjelenítése is nagyon fontos, nem csak a megjelenítés platformja. Pl. érdekes az is, hogy a Brandbank itt van már Magyarországon is! Kiváló minőségű webshop termékfotók, végre éles és színhelyes a kép egy-egy termékről, amit meg szeretnék venni. Egységes termék adatok. Ez kell! Engem ez vesz rá a vásárlásra! Jót tesz szerintem a hazai online értékesítésnek az ilyen jellegű profizmus.

    VálaszTörlés

Címkefelhő

adóbevallás (9) álláskeresés (1) árfolyamkockázat (1) atm (1) Az Év Internetes Kereskedője (6) b2b (4) b2c (14) bankkártyás fizetés (13) bizalom (10) bookline.hu (11) cégkivonat (2) devizahitel (3) digitális aláírás (5) dvd (8) e-book (2) e-business (21) e-commerce (57) e-számla (14) e-ticket (2) elállási jog (3) ellenőrzés (13) előrendelés (2) eNET (3) extraprofit (2) Facebook (14) facebookology (4) Finálév (6) fogyasztóvédelem (14) Foursquare (4) Fred Wilson (2) Gerd Leonhard (4) GKIeNET (12) goldenblog (1) hitel (1) Hollywood (1) időpecsét (2) illegális (7) internet hungary (10) Internet Kalauz (10) internetadó (2) internetes befektetés (13) IVR (1) iwiw (5) jogszabályok (22) képzés (7) know-how (20) konferencia (32) közösségi vásárlás (13) kupon (10) kutatás (23) logisztika (6) m-commerce (12) mesh (5) Mobile Hungary (1) népszámlálás (1) netpiac.hu (12) netpincer.hu (8) netrisk.hu (6) nettv (2) niche piac (1) okostelefon (15) oktatás (6) online marketing (14) ötlet (15) QR-kód (2) referencia (5) réspiac (1) rövidítések (3) sajtószemle (16) sharing economy (6) SmartCommerce (11) Smartmobil (5) startup (2) stratégia (20) szek.org (35) szemkamerás vizsgálat (1) szerzői jog (3) szolgáltatás (17) tanácsadás (17) taxi (3) televízió (9) tesco (5) toplista (5) torrent (4) történelem (14) tréning (5) tudástár (24) Twitter (5) uber (3) usability (7) ügyfélkapu (6) ügyfélkezelés (4) ügyfélszolgálat (3) üzleti modell (25) üzleti terv (15) válságadó (2) vasárnapi boltbezárás (2) vatera.hu (16) Vedd a neten (5) Vodafone (3) web5let (2) webáruház (35) webergonómia (7) webkritika (8) webshop (34) YouTube (2)