2013. szeptember 23., hétfő

Kell-e online értékesítés egy szolgáltatónak?

Holnap a Media Platform konferencián arról adok elő, hogyan tud online értékesítési és ügyfélkezelő rendszert építeni mondjuk egy kábelszolgáltató - és hogy egyáltalán kell-e neki ilyet csinálnia. Ennek kapcsán megnéztem jónéhány hazai cég weboldalát. A nagyok kivételével szinte senkinek nincs online értékesítése!


Legjobb esetben meg tudom nézni, hogy az adott város adott utcájában milyen szolgáltatás érhető el, vagy le tudok tölteni egy megrendelőlapot, amit aztán postán elküldhetek, vagy befáradhatok vele a közeli értékesítési irodába.

Azon gondolkoztam, vajon ez miért van így, és arra jutottam, hogy alapvetően négy oka lehet:
  • Nem gondolták, hogy kell - azaz azt hiszik, a célcsoportjuk számára nem fontos, hogy könnyen elérhető legyen a szolgáltatás megrendelése vagy módosítása. Persze ha a célcsoportban főleg vidéki háziasszonyokat, munkanélküli vasöntőket és nyugdíjas néniket képzelünk el, akkor lehet, hogy ez még igaz is. De ha őket képzeljük el, akkor nem is lesznek másféle ügyfeleink.
  • Nincs verseny/kényszer - tekintve hogy egy városban többnyire csak egy kábeltévé-szolgáltató van. Persze, ez egyrészt nem feltétlenül igaz (hiszen a helyi kábeltévé ma már versenyez mondjuk az T-Home IP-tévéjével is), másrészt a kábel (tévé) minden digitális tartalomszolgáltatással versenyez - ráadásul a helyzet csak fokozódik!
  • Drága - persze, minden drága. Mondjuk az informatika nem annyira. Viszont a meg nem szervezett vagy elvesztett ügyfél nagyon drága, ráadásul minden egyes nem-ügyfél emel egy picit (és progresszíven egyre többet) a meglévő ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások fajlagos költségén.
  • Nincs megfelelő szakmai felkészültség - talán ez lehet a fő ok. Tartok tőle sajnos, hogy több helyen azt a briefet sem tudnák megírni, amiben definiálják, mit szeretnének; és akkor az üzleti cél megfogalmazásáról, a mögé tett számításokról már ne is beszéljünk. Így lesznek aztán verébágyúk - vagy leginkább nem lesz semmi.
Hozzáteszem, a fent leírtak tulajdonképpen természetesek, és nem akarnék ezért senkit kárhoztatni, hiszen az online biznisz új is, sok szempontból kiforratlan is, ráadásul folyamatosan változóban van. Kíváncsian várom, milyenek lesznek a reakciók, és hogy sikerül-e a konferenciával valamit ezen a piacon mozdítani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Címkefelhő

adóbevallás (9) álláskeresés (1) árfolyamkockázat (1) atm (1) Az Év Internetes Kereskedője (6) b2b (4) b2c (14) bankkártyás fizetés (13) bizalom (10) bookline.hu (11) cégkivonat (2) devizahitel (3) digitális aláírás (5) dvd (8) e-book (2) e-business (21) e-commerce (57) e-számla (14) e-ticket (2) elállási jog (3) ellenőrzés (13) előrendelés (2) eNET (3) extraprofit (2) Facebook (14) facebookology (4) Finálév (6) fogyasztóvédelem (14) Foursquare (4) Fred Wilson (2) Gerd Leonhard (4) GKIeNET (12) goldenblog (1) hitel (1) Hollywood (1) időpecsét (2) illegális (7) internet hungary (10) Internet Kalauz (10) internetadó (2) internetes befektetés (13) IVR (1) iwiw (5) jogszabályok (22) képzés (7) know-how (20) konferencia (32) közösségi vásárlás (13) kupon (10) kutatás (23) logisztika (6) m-commerce (12) mesh (5) Mobile Hungary (1) népszámlálás (1) netpiac.hu (12) netpincer.hu (8) netrisk.hu (6) nettv (2) niche piac (1) okostelefon (15) oktatás (6) online marketing (14) ötlet (15) QR-kód (2) referencia (5) réspiac (1) rövidítések (3) sajtószemle (16) sharing economy (6) SmartCommerce (11) Smartmobil (5) startup (2) stratégia (20) szek.org (35) szemkamerás vizsgálat (1) szerzői jog (3) szolgáltatás (17) tanácsadás (17) taxi (3) televízió (9) tesco (5) toplista (5) torrent (4) történelem (14) tréning (5) tudástár (24) Twitter (5) uber (3) usability (7) ügyfélkapu (6) ügyfélkezelés (4) ügyfélszolgálat (3) üzleti modell (25) üzleti terv (15) válságadó (2) vasárnapi boltbezárás (2) vatera.hu (16) Vedd a neten (5) Vodafone (3) web5let (2) webáruház (35) webergonómia (7) webkritika (8) webshop (34) YouTube (2)