Legjobb esetben meg tudom nézni, hogy az adott város adott utcájában milyen szolgáltatás érhető el, vagy le tudok tölteni egy megrendelőlapot, amit aztán postán elküldhetek, vagy befáradhatok vele a közeli értékesítési irodába.
Azon gondolkoztam, vajon ez miért van így, és arra jutottam, hogy alapvetően négy oka lehet:
- Nem gondolták, hogy kell - azaz azt hiszik, a célcsoportjuk számára nem fontos, hogy könnyen elérhető legyen a szolgáltatás megrendelése vagy módosítása. Persze ha a célcsoportban főleg vidéki háziasszonyokat, munkanélküli vasöntőket és nyugdíjas néniket képzelünk el, akkor lehet, hogy ez még igaz is. De ha őket képzeljük el, akkor nem is lesznek másféle ügyfeleink.
- Nincs verseny/kényszer - tekintve hogy egy városban többnyire csak egy kábeltévé-szolgáltató van. Persze, ez egyrészt nem feltétlenül igaz (hiszen a helyi kábeltévé ma már versenyez mondjuk az T-Home IP-tévéjével is), másrészt a kábel (tévé) minden digitális tartalomszolgáltatással versenyez - ráadásul a helyzet csak fokozódik!
- Drága - persze, minden drága. Mondjuk az informatika nem annyira. Viszont a meg nem szervezett vagy elvesztett ügyfél nagyon drága, ráadásul minden egyes nem-ügyfél emel egy picit (és progresszíven egyre többet) a meglévő ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások fajlagos költségén.
- Nincs megfelelő szakmai felkészültség - talán ez lehet a fő ok. Tartok tőle sajnos, hogy több helyen azt a briefet sem tudnák megírni, amiben definiálják, mit szeretnének; és akkor az üzleti cél megfogalmazásáról, a mögé tett számításokról már ne is beszéljünk. Így lesznek aztán verébágyúk - vagy leginkább nem lesz semmi.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése