Aki vesz online egy új hűtőszekrényt, az azt a hűtőszekrényt már biztos nem fogja mégegyszer megvenni boltban - ennyiben tehát az e-kereskedelem látszólag valóban vevőket vesz el a hagyományos kereskedelemtől. A kérdés csak az, hogy 100 online hűtőszekrény-vásárlóból hányan vettek volna az adott időpontban hűtőszekrényt, ha azt csak offline lehetett volna kapni? Szerintem legfeljebb nyolcvanan. Oké, tehát akkor 80 vevőt elvett az e-kereskedelem a hagyományostól, ugyanakkor a hűtőszekrény-értéklánc többi szereplőjének (nagykereskedő, gyártó) adott +20 vevőt!
Tovább megyek: szerintem az online kereskedők adnak is vevőt az offline kereskedőknek!
Jelenleg mintegy 1,8 millió internetező vásárol online, miközben a rendszeres internetezők száma meghaladja az 5 milliót. Már egy több mint négy évvel ezelőtti kutatás kimutatta, hogy az internetezők 97%-a valamilyen internetes forrásból tájékozódik vásárlás előtt, ugyanakkor egyéb adatokból világos, hogy a döntő többség végül a boltban veszi meg a terméket.
Ha az online vásárlók arányát nézzük, akkor a tájékozódók legalább kétharmada a neten kinézett terméket valamelyik offline kereskedőnél veszi meg; viszont ha azt vesszük alapul, hogy a teljes kiskereskedelem kevesebb mint 3%-a zajlik online, akkor feltételezhetően ez az arány jóval nagyobb, mint kétharmad. Egyezzünk meg itt is a jó kis Pareto-elvben, és legyen 80% a bolti és 20% a netes vásárlók aránya. Ebből viszont matematikailag az következik, hogy amikor egy e-kereskedő elad 20 terméket, akkor ugyanabból a termékből további 80 darab értékesítéséhez segíti hozzá a offline kereskedelmet azáltal, hogy nála jól feldolgozottan és összehasonlíthatóan megtalálhatók az adott termék paraméterei, és ehhez a fotelből sem kell a vevőnek felállnia.
A fentiekből tehát az derül ki, hogy az e-kereskedelem inkább hozza, mint viszi a vevőket a hagyományos kereskedelem számára.
Más kérdés, hogy az internet által a vevők sokkal felkészültebbek lettek a termékek árai és egyéb paraméterei tekintetében, illetve arról is könnyebben tudomást szereznek, hol kapnak magas színvonalú szolgáltatást, kedves kiszolgálást, hol lehet jól parkolni és egyáltalán mi merre található. Ebből következően ha boltok mentek tönkre az e-kereskedelem - de inkább az internet - hatására, akkor az nem azért volt, mert a gaz e-kereskedők elmarták a vevőket a szegény boltosok elől, hanem mert az adott bolt nem volt életképes az új versenykörülmények között. Például, mert nem tette fel magát a Google-térképre, nem fordított figyelmet a kiszolgálás minőségére vagy úgy gondolta, a kártyaelfogadás gonosz kapitalista hóbort.
Amúgy pedig már megírtam többször: az e-kereskedelem most következő új korszaka, az okos kereskedelem elsősorban a hagyományos kereskedők számára jelent nagy lehetőséget - ha megtanulnak okosan élni vele.
Az utolsó két bekezdésért köszönet, az igen hatásos lett!
VálaszTörlésSzerintem pedig az lenne fontos, hogy egy ilyen cikk megírásakor nem feltevésekre hagyatkoznánk, mert olyan következtetésekre jutunk különben, amelyek távol esnek a realitásoktól... Ezzel ellentétben viszont fontos lenne, ha megalapozott nemzetközi kutatási eredmények lennének itt bemutatva, amelyek valóban utat és irányt tudnának mutatni minden érdeklődő számára, hogy milyen trendek begyűrűzése várható majd a jövőben - az pedig valószínű, hogy éppen ellentétes lesz a bejegyzés alapvető megállapításával...
VálaszTörlésKedves Névtelen! Szerintem meg írj blogot, és mutasd meg, hogy kell. :-)
TörlésTegnapi kedves történet az offline boltomban. 60+-os néni téli vastag harisnyákat vásárolt. A pénztárnál boldogan újságolta, hogy előtte az online boltunkban alaposan átolvasott mindent,majd villamosra ült és eljött az offline boltba. Működik.
VálaszTörlésTeljes mértékben egyetértek az általad írtakkal.
VálaszTörlésKörnyezetemben elég sokan vannak, akik a netet (webshopokat) végigböngészik egy-egy termék után (hol, mennyibe kerül, leírás, stb) és ha van a közelben, akkor inkább elmennek oda és személyesen veszik meg.
Íme, valaki más is úgy gondolja, ahogy én fent írtam: http://blogs.hbr.org/2014/08/e-commerce-is-not-eating-retail/
VálaszTörlésDanku Ferncné egy beteg kisfiú édesanya kér segítséget önöktől.
VálaszTörlésGyermekemnek.Zsoltinak egy közelgő külföldi gyógykezeléshez szükséges anyagi háttér megteremtésén dolgozunk már hússzú
hónapok óta.Nagyon sok cégekhez,vállalkozáshoz fordultunk már
csak egy kevés támogatást sí került ez idáig megszereznünk
Ezért kérem önöket,hogy a lehetőségéihez képest segítenének
Levelemhez csatolom Zsolti esetleírását és blogjának elérhetőségét.
Kérelmem pozitív elbírálásában reménykedve, várom válaszukat
Üdvözlettel Danku Ferencné Edit
Telefon szám 06705468847
http://danku.ws
"http://www.nlcafe.hu/csalad/20140721/tanulni-akar-a-beteg-kisfiu/"
Szeretném hogy válaszolnának is rá !!!!