Kb. 5 éve használom a Távszámlát, eddig nem volt vele gond. Kb. két hete, minden előzetes figyelmeztetés nélkül törölték a fizetésre beregisztrált kártyámat és új fizetési folyamatot vezettek be, melyhez a Magyar Telekom "Telekom Gyorsfizetés" nevű új szolgáltatáshoz kellett a kártyámat regisztrálnom. Ez ugyebár egy ismert brand soha nem hallott fizetési szolgáltatása. Beszáll a versenybe a T is - oké, tegye. Ésszerűen a saját háza táján kezdi, rendben. Viszont napok óta a képen látható dátum nélküli üzenettel találkozunk: "Technikai okok miatt, átmenetileg a Telekom Gyorsfizetés nem működik. Kérjük a számláik befizetésére használják a többi Távszámlában elérhető vagy Távszámlán kívüli fizetési megoldásokat."
Ismétlem: több napja van kiírva ez az üzenet!
Egyéb fizetési mód amúgy csak egy van a rendszerben: a MasterCard Mobile, ami csak Telekom számlákhoz használható.
Vajon melyik e-kereskedő gondolja úgy, hogy megengedhetne magának ilyesmit? Melyik az a cégméret, amikortól fogva már ilyen elképesztő blamák előfordulhatnak? És vajon ez magyar specialitás, vagy a világon mindenhol van ilyen? (Mert valljuk be, ahhoz, hogy ez legyen, nem annyira informatika kell, hanem emberek, akik ennyire jól dolgoznak.)
Az rendben van, hogy egy nagyvállalat piaci erejét kihasználva megpróbál új piacokra betörni - de az nincs rendben, hogy a szolgáltatását úgy próbálja lenyomni a leányvállalata torkán, hogy az közben nincs is készen az éles használatra (mert mi más magyarázná, hogy a bevezetés után néhány nappal az egész lehal?). Miközben ott van a piacon több bank és legalább kettő fizetési szolgáltató (Escalion, PayU), akik az online fizetés amúgy ma már nem űrtudomány-szintű feladatát kitűnően meg tudják oldani. Arról nem beszélve, hogy ahhoz aztán tényleg nem kell NASA-tudósnak lenni, hogy tudjuk, ha olyasmit írunk, hogy "átmenetileg", akkor oda legalább a közlés dátumát ki kéne írni - még akkor is, ha kiderül, hogy ez annyira azért nem is átmeneti. (Azt már meg sem említem, hogy van a Távszámlán olyan funkció, ami meglehetősen régóta nem működik - erre voltam szíves az ügyfélszolgálatnak levelet írni, de a hibajegy-kezelő rendszer automatikus válaszán kívül mást nem sikerült kapnom.)
A Távszámla és a Díjnet az elektronikus számlázás elterjesztése szempontjából fontos úttörő vállalkozások - ezért kiemelten fontos, hogy működésük során meggyőzzék az ügyfeleket arról, sokkal könnyebb az életük e-számlával, mint a borítékban érkező papírszámlával, és a postai kalandokat igénylő sárga csekkel. A Távszámla ezzel most épp az ellenkezőjét bizonyítja!
Ja, még annyit - és elnézést, ha picit ezzel hazabeszélek -, de úgy tűnik, a Számlázz.hu háromfős garázscégként valamit jobban tud! - itt olvasható, miért gondolom.
Telekom számlát közvetlenül bankkártyával is rendezni lehet. Én mindig úgy fizetek. OTP-n keresztül megy ugyan, de működik...
VálaszTörlés