Nagyon sok munkám van, nem érek rá blogot írni, de előfordul, hogy annyira elkeserítő dolgokat látok, hogy muszáj egy kicsit dohognom. Amióta a Netrisk elég jelentős összegért kockázati tőkések kezébe került, érthető módon megpróbálnak mindent kifacsarni a cégből, néha igen bénán és idegesítően. Szerintem a legtöbb felhasználóhoz hasonlóan ma már olvasás nélkül törlöm az emailes zaklatásaikat, de most kivételesen egyet megnyitottam. Ezt találtam benne:
Végre nem műanyag papucsot vagy valami hasonló tök irreleváns terméket akarnak nekem eladni, hanem olyan szolgáltatást, aminek köze van ahhoz, amit eredendően csinálnak. Klikkeltem is. Aztán bosszankodtam...
A klikkelés után két opció van: meglévő felhasználóként akarok-e kalkulálni, vagy újként. Kattintottam az első lehetőségre és bejelentkeztem, gondolván, az adatbázisban amúgy is minden adatával tárolt autómra kapok egy (esetleg kettő) kattintással eredményt. Erről szó nincs: ki kéne töltenem egy többoldalas adatlapot az autóm összes tulajdonságával. Persze ezek mind megvannak a Netrisknél, kivétel nélkül, extralistástól, mindenestől, hiszen casco biztosításom is van, amihez a nagymamám cipőméretét is meg kellett adni. A felhasználók 96%-a itt szerintem távozik az oldalról, de engem hajtott tovább a szakmai kíváncsiság. Gondoltam, megnézem a szerződéslistám irányából a dolgot, azaz esetleg találok ott egy olyan gombot, hogy erre az autóra kérek egy számítást. Csalódnom kellett, nincs ilyen gomb.
Lehet, hogy elnéztem valamit? Nem zárható ki, de szerintem inkább arról van szó: a szolgáltatást azért találták ki, hogy így adjanak el biztosítást (megadom az adatokat és a végén az érték-kalkuláció mellé biztosítási ajánlatokat is kapok - amúgy egész jó ötlet). A sales és/vagy a marketing összerántott egy-két meetinget és végigvitték a projektet. Nem dolgoztak usability szakemberrel, nem gondolták át a meglévő felhasználók szemszögéből (csak addig, hogy legyen belépés), nem egyeztettek más kollégáikkal - vagy mit tudom én, mit csináltak és nem csináltak, de az eredmény ez lett. Olyan jó kis blogok vannak már ezekről a témákról! A Netrisknél nem olvassák ezeket? Itt van rögtön kolboid blogja, vagy Rung Andrásé, Németh Ádámé - hogy csak a legismertebbeket és legaktívabbakat említsem.
Régen, amikor az internetet még informatikusok csinálták informatikusoknak, elterjedt az a kifejezés, hogy felhasználóbarát. Ez ma már kicsit eufemisztikusan hangzik. Nem elég felhasználóbarátnak lenni, ennél több kell: a felhasználónak vágynia kell arra, hogy adott szolgáltatást használjon, és ha már használja, szeretnie kell azt, mert ha jön egy konkurens, amely egy picit is barátságosabb, a júzer könnyedén átpártol.
Elektronikus kereskedelem tanácsadás és blog - laikusoknak, kezdőknek, érdeklődőknek és profiknak
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Címkefelhő
adóbevallás
(9)
álláskeresés
(1)
árfolyamkockázat
(1)
atm
(1)
Az Év Internetes Kereskedője
(6)
b2b
(4)
b2c
(14)
bankkártyás fizetés
(13)
bizalom
(10)
bookline.hu
(11)
cégkivonat
(2)
devizahitel
(3)
digitális aláírás
(5)
dvd
(8)
e-book
(2)
e-business
(21)
e-commerce
(57)
e-számla
(14)
e-ticket
(2)
elállási jog
(3)
ellenőrzés
(13)
előrendelés
(2)
eNET
(3)
extraprofit
(2)
Facebook
(14)
facebookology
(4)
Finálév
(6)
fogyasztóvédelem
(14)
Foursquare
(4)
Fred Wilson
(2)
Gerd Leonhard
(4)
GKIeNET
(12)
goldenblog
(1)
hitel
(1)
Hollywood
(1)
időpecsét
(2)
illegális
(7)
internet hungary
(10)
Internet Kalauz
(10)
internetadó
(2)
internetes befektetés
(13)
IVR
(1)
iwiw
(5)
jogszabályok
(22)
képzés
(7)
know-how
(20)
konferencia
(32)
közösségi vásárlás
(13)
kupon
(10)
kutatás
(23)
logisztika
(6)
m-commerce
(12)
mesh
(5)
Mobile Hungary
(1)
népszámlálás
(1)
netpiac.hu
(12)
netpincer.hu
(8)
netrisk.hu
(6)
nettv
(2)
niche piac
(1)
okostelefon
(15)
oktatás
(6)
online marketing
(14)
ötlet
(15)
QR-kód
(2)
referencia
(5)
réspiac
(1)
rövidítések
(3)
sajtószemle
(16)
sharing economy
(6)
SmartCommerce
(11)
Smartmobil
(5)
startup
(2)
stratégia
(20)
szek.org
(35)
szemkamerás vizsgálat
(1)
szerzői jog
(3)
szolgáltatás
(17)
tanácsadás
(17)
taxi
(3)
televízió
(9)
tesco
(5)
toplista
(5)
torrent
(4)
történelem
(14)
tréning
(5)
tudástár
(24)
Twitter
(5)
uber
(3)
usability
(7)
ügyfélkapu
(6)
ügyfélkezelés
(4)
ügyfélszolgálat
(3)
üzleti modell
(25)
üzleti terv
(15)
válságadó
(2)
vasárnapi boltbezárás
(2)
vatera.hu
(16)
Vedd a neten
(5)
Vodafone
(3)
web5let
(2)
webáruház
(35)
webergonómia
(7)
webkritika
(8)
webshop
(34)
YouTube
(2)
Kedves Ervin!
VálaszTörlésAz Auchan áruházban vásároltam egy automata kávéfőzőt.haza hoztam, ki próbáltuk,de nem olyan mint a dobozon le irtak, nagyon bovli,nem olyan mint gondoltuk,azonnal vissza vittük,de nem veszik vissza, pedig az eladó azt mondta hogy 3 napon belül vissza vihetem ha bármi gond van..hitelre vettem, 156 ezer forint, most mit tehetek?? a panaszkönyvre azt válaszolták hogy forduljak a hatóságokhoz..deákné