Szárnyal az e-kereskedelem - és bár eljátszottunk a papírrepülővel, de azért jól láthatóan ma már óriásgépek flottája van a levegőben, professzionális személyzettel, precíz földi irányítással és 3,5 millió utassal évente.
Elektronikus kereskedelem tanácsadás és blog - laikusoknak, kezdőknek, érdeklődőknek és profiknak
Oldalak
▼
2014. november 5., szerda
2014. október 31., péntek
Zavar van a fejekben
Most ott tartunk, hogy a miniszterelnök ma reggel, szokásos pénteki rádióinterjújában olyanokat mondott, hogy a tervezett formában nem lehet bevezetni a netadót, nemzeti konzultáció kell, mert az interneten extraprofit van, a fejekben meg zavar. Oké, akkor nézzük ezt a zavart meg kicsit közelebbről, hogy kinek milyen zavar is van a fejében!
2014. október 22., szerda
Hogyan vágjunk ütőeret
Az infrastruktúra egy ország gazdaságának egyik legfontosabb eleme. Olyan, mint az élő szervezet számára a keringési rendszer: ezen keresztül történik az anyagcsere, azaz így jutnak táplálékhoz az egyes területek. Az EU-támogatások jelentős része is infrastrukturális fejlesztésekre megy, hiszen nincs gazdasági fejlődés infrastrukturális fejlődés nélkül. Mindebből logikusan következik, hogy az infrastrukturális adók olyanok a gazdaság számára, mint az élő szervezetnek az érvágás. Nem véletlen, hogy maga a szó is kétértelmű.
2014. augusztus 22., péntek
Hét szabály vállalkozásod sikeréhez
Mindenki szeretné a vállalkozását minél sikeresebbé tenni, a lehetőségekből a maximumot kihozni. Jómagam is maximalista vagyok, ezért hajlamos néha túlhajtani a dolgokat. Egy ügyfelemmel folytatott diskurzus során, egy konkrét probléma kapcsán összeírtam néhány szabályt. Mivel ezek az adott ügytől elvonatkoztatva is tanulságosak lehetnek, alább megosztom olvasóimmal is őket. Lehet, hogy kicsit randomnak tűnnek, de azért használhatóak. :-)
2014. június 17., kedd
Mutatjuk a számokat: az e-kereskedelem teljesítménye 2013-ban
A webshopok forgalma 2013-ban erőteljes növekedést produkálva meghaladta a teljes kiskereskedelmi forgalom 3%-át, az online vásárlók száma pedig 3,4 millió főre nőtt - derül ki az eNET e-kereskedelmi kutatásának a XI. Elektronikus Kereskedelem Konferencián ismertetett adataiból. Mutatjuk a számokat.
2014. május 7., szerda
Juzabiliti
Nagyon sok munkám van, nem érek rá blogot írni, de előfordul, hogy annyira elkeserítő dolgokat látok, hogy muszáj egy kicsit dohognom. Amióta a Netrisk elég jelentős összegért kockázati tőkések kezébe került, érthető módon megpróbálnak mindent kifacsarni a cégből, néha igen bénán és idegesítően. Szerintem a legtöbb felhasználóhoz hasonlóan ma már olvasás nélkül törlöm az emailes zaklatásaikat, de most kivételesen egyet megnyitottam. Ezt találtam benne:
Végre nem műanyag papucsot vagy valami hasonló tök irreleváns terméket akarnak nekem eladni, hanem olyan szolgáltatást, aminek köze van ahhoz, amit eredendően csinálnak. Klikkeltem is. Aztán bosszankodtam...
Végre nem műanyag papucsot vagy valami hasonló tök irreleváns terméket akarnak nekem eladni, hanem olyan szolgáltatást, aminek köze van ahhoz, amit eredendően csinálnak. Klikkeltem is. Aztán bosszankodtam...
2014. március 4., kedd
Minden, amit rosszul tudsz az elállási jogról
A vevő vásárlástól való elállásának joga 15 éve létező jogintézmény az e-kereskedelemben, ennek ellenére a mai napig számos pontatlanság, félreértés és hibás értelmezésből eredő tévedés övezi. Ezek közül az egyik leggyakoribb az időtartamra vonatkozik, amit a törvényben garantált 8 munkanap helyett előszeretettel szoktak 8 napban megjelölni. A nyáron hatályba lépő új szabályozás ebben egyébként rendet tesz: június 13-tól ahogy az egész EU-ban, nálunk is 14 naptári napra módosul a határidő. De nézzük, mik azok a pontok, amiket a kereskedők általában rosszul tudnak!
2014. február 27., csütörtök
Közösségi jelenlét az e-kereskedelemben
Alig néhány év telt el azóta, hogy mindenki lázasan Facebook-oldalakat csinált és a legkülönbözőbb trükkökkel próbálta a lájkolók tízezreit megszerezni, ma pedig sokan csak legyintenek, ha Facebook-marketingről van szó. A közösségi média ráadásul egyre összetettebb lesz, elég csak azt megnézni, hányféle megosztás-gomb van egy-egy cikk végén. Úgy tűnik, lassan megtanulja a piac: a közösségi marketing sem csodaszer, ez is csak akkor hatékony, ha tudjuk, kinek, mit és hogyan akarunk eladni.
Az Evolution konferencián március 12-én ezekről a kérdésekről fogok előadást tartani Közösségi jelenlét az e-kereskedelemben címmel. Az előadás részeként egy gyors körképet szeretnék nyújtani arról is, hogy milyen közösségi aktivitásokat - és milyen eredménnyel - folytatnak az e-kereskedők. Annak érdekében, hogy ez a kép minél hitelesebb legyen, arra kérem e-kereskedő olvasóimat, hogy egy rövid kérdőív kitöltésével segítsék munkámat. Az egész nem több, mint 5 perc! Előre is köszönöm!
[Kérdőív lezárva, köszönöm a válaszokat!]
Az Evolution konferencián március 12-én ezekről a kérdésekről fogok előadást tartani Közösségi jelenlét az e-kereskedelemben címmel. Az előadás részeként egy gyors körképet szeretnék nyújtani arról is, hogy milyen közösségi aktivitásokat - és milyen eredménnyel - folytatnak az e-kereskedők. Annak érdekében, hogy ez a kép minél hitelesebb legyen, arra kérem e-kereskedő olvasóimat, hogy egy rövid kérdőív kitöltésével segítsék munkámat. Az egész nem több, mint 5 perc! Előre is köszönöm!
[Kérdőív lezárva, köszönöm a válaszokat!]
2014. február 12., szerda
Addig nyújtózkodj, amíg a webshopod ér
Az e-kereskedelem aránya a kiskereskedelmen belül a G20 országok átlagában 6%, Magyarországon kevesebb, mint 3%. Ebből elméletileg az következhetne, hogy az előttünk álló egy-két évben az e-kereskedelem forgalma legalább megduplázódik, azaz a mai 200-210 milliárd forintról 400 milliárdra, vagy afölé nő. De nem az a kérdés, hogy így lesz-e, hanem az, hogy mit fogunk e-kereskedelem alatt érteni...